ورود به صفحه اصلی سایت  ارتباط با ما  بلاگ اطلاع رسانی شرکت پترو کاسپین  اخبار شرکت پترو کاسپین  دانشنامه اطلاعات عمومی شرکت پتروکاسپین   دانلود کاتالوگ پترو کاسپین   لیست قیمت محصولات پترو کاسپین   فرم استخدام در شرکت پترو کاسپین   درباره شرکت پترو کاسپین
English فارسی Türk العربية Russian Çin
تماس با ما
8842 8832

گیربکس ها

گیربکس  ها :

گیربکس صنعتی یک سیستم انتقال و افزایش قدرت است که دور و سرعت موتور را کم کرده و آن را تبدیل به قدرت (گشتاور خروجی) می کند . یعنی دور خروجی کاهش یافته ولی گشتاور آن بسیار افزایش میابد . در گیربکس ها روش و کیفیت ساخت چرخدنده ها،اتصالات پوسته،پوشش،یاتاقان و دیگر اجزا بسیار حائز اهمیت است زیرا کیفیت بالای این اجزا مخصوصا چرخدنده ها و روانکار ها و شفت ها موجب افزایش راندمان و کارایی گیربکس  و کاهش دما (پرت حرارتی) و نویز (پرت صوتی) می شود.

گیربکس های  سلیکال

 حلزونی و خورشیدی

سیاره ای

گیربکس های هلیکال

چرخ دنده های هلیکال یا حلزونی

این چرخ دنده ها شبیه اسپارگر ها استند بجز اینکه دنده های یک چرخ دنده هلیکال با زاویه بریده شده است که به این زاویه هلیکس می گویند .در گیربکس های هلیکال معمولا از یاتاقان های ضد اصطکاک برای شفت ورودی و خروجی استفاده می شود.

چرخ دنده های گونیا

مانند قسمتی از یک مخروط است و معمولا برای زاویه دادن به شفت خروجی بکار می رود.دنده های این چرخدنده ها می تواند مستقیم یا اسپرال ( زاویه دار ) باشند. اگر دنده ها اسپیرال باشند پینیون باید مقابل چرخ دنده باشد برای اینکه با هم بتوانند حرکت کنند.

چرخ دنده های تاجی (meter gear)

معمولا در این چرخ دنده ها پینیون و چرخ دنده دندانه های هم تعداد دارند و نسبت تبدیل آنها یک به یک است . در نتیجه چرخ دنده های تاجی وقتی نیاز به تغییر دور و سرعت داریم به کار نمی آیند .

گیربکس های حلزونی (Screw Gear)

این گیربکس ها که به گیربکس های کتابی نیز شهرت دارند دارای یک ماردون (screw) که شبیه پیچ است و یک چرخ دنده (Gear) میباشد که ورودی از طریق شفت به ماردون متصل شده و خروجی از طریق شفت از چرخ دنده خارج می گردد ، پس حتما زاویه ی ورود و خروج قائم می باشد زیرا محور های دو چرخ دنده بر هم عمود هستند .

ماردون (worm)

دنده ماردون ها نوعی از دنده ها هستند که بصورت استوانه ای دندانه دار می باشند . با گامهایی شبیه گام پیچ که قطر استوانه از طول آن کمتر است . هر دنده ماردون یک سوراخ مرکزی دارد که برای اتصال دنده به شفت بکار می رود .

چرخدنده ی ماردون (Gear Worn)

دنده های آن با دنده های ماردون درگیر می شود . یک سوراخ مرکزی برای اتصال به شفت دارد و قطر آن بسیار بزرگتر از ضخامت چرخدنده می باشد .چرخدنده ی ماردون با اسپارگر (چرخ دندانه دار.در چرخ دنده ماردون زاویه دنده ها نسبت به محور به گونه ای هستند که دنده ها بتوانند با دنده های یک دنده ماردون هماهنگ شوند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره گیربکس  با کارشناسان گیربکس این شرکت تماس حاصل نمایید.

 


یک نظر بدهید

تلفن: 8842 8832

فکس: 8862 8832

تالار گفتمان صنعتی

شرکت پترو کاسپین sign up form


Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur excepteur sint occaecat cupidatat non

شرکت پترو کاسپینlogin form