ورود به صفحه اصلی سایت  ارتباط با ما  بلاگ اطلاع رسانی شرکت پترو کاسپین  اخبار شرکت پترو کاسپین  دانشنامه اطلاعات عمومی شرکت پتروکاسپین   دانلود کاتالوگ پترو کاسپین   لیست قیمت محصولات پترو کاسپین   فرم استخدام در شرکت پترو کاسپین   درباره شرکت پترو کاسپین
English فارسی Türk العربية Russian Çin
تماس با ما
8842 8832

رولبرینگ استوانه ای کف گرد

Cylindrical Roller Thrust Bearings

این رولبرینگ ها برای تحمل بارهای محوری سنگین مناسب هستند. بعلاوه در مقابل بارهای ضربه ای حساس نبوده، استحکام بالا دارند و فضای محوری کمی برای نصب نیاز دارند.همچنین در نوع یک ردیفه ساخته شده و بار محوری را از یک سمت می توانند تحمل کنند.

طراحی آنها ساده و شامل یک واشر شافت، یک واشر محفظه و قفسه بهم راه تعدادی غلتک است. در مواردی که محل قرارگرفتن رولبرینگ مناسب باشد، می توان واشرهای محفظه و شافت را حذف نمود و از خود قفسه و غلتک ها استفاده کرد، ولی به هر حال محل قرار گرفتن این مجموعه باید سخت و پرداخت شده باشد. به همین دلیل معمولاً کل رولبرینگ دارای یک شماره خاص و هر یک از اجزاء آن نیز دارای یک شماره مجزا است.

نوع خاصی از این رولبرینگ ها تولید می شود که با داشتن تعداد غلتک بیشتر، قدرت تحمل بار بیشتری نسبت به نوع استاندارد داشته که البته از سرعت چرخشی کمتری نیز برخوردارند.

در موارد دیگر نیز که بعنوان مثال سرعت پایین و یا دقت خیلی زیاد مورد نیاز نباشد، می توان به جای واشرهای محفظه و شافت از واشرهای شیاردار یا واشرهای کفی استفاده نمود.

در بعضی از سری های این نوع برینگ ها می توان با استفاده از یک واشر میانی و دو سری قفسه باغلتک، رولبرینگ را به صورت دو طرفه (جهت تحمل بار محوری از دو طرف) تبدیل نمود.

در این رولبرینگ ها هیچ گونه ناهمراستایی مجاز نیست. قفسه آنها نیز عموماً از جنس آلیاژهای سبک، برنج و در بعضی موارد فیبری است که در این حالت برینگ تا دمای ۱۲۰ºc کارکرد دارد.

در مورد قسمت هایی از ماشین که با رولبرینگ در تماس هستند نکاتی نظیر دارا بودن زاویه صحیح نسبت به محور شافت ویک نواخت بودن (پله ای نبودن) اهمیت خاص دارد. اگر از واشرهای خود برینگ استفاده نشود، سختی سطحی که قفسه غلتک ها روی آن قرار می گیرند باید بین۵۸HRC الی۶۴HRC بوده و ناهمواری سطحی نیز حداکثر تا ۰٫۲µm باشد.

 

این رولبرینگها برای تحمل بارهای محوری سنگین مناسب هستند. بعلاوه در مقابل بارهای ضربه ای حساس نبوده، استحکام بالا دارند و فضای محوری کمی برای نصب نیاز دارند. در نوع یک ردیفه ساخته شده و بار محوری را از یک سمت می توانند تحمل کنند.
طراحی آنها ساده و شامل یک واشر شافت Shaft washer، یک واشر محفظه Housing washer و قفسه بهمراه تعدادی غلتک است. در مواردیکه محل قرار گرفتن رولبرینگ مناسب باشد، می توان واشرهای محفظه و شافت را حذف نمود و از خود قفسه و غلتک ها استفاده کرد، ولی به هر حال محل قرار این مجموعه باید سخت و پرداخت شده باشد. به همین دلیل معمولاً کل رولبرینگ دارای یک شماره خاص و هر یک از اجزاء آن نیز دارای یک شماره مجزا است.
نوع خاصی از این رولبرینگ ها تولید می شود که با داشتن تعداد غلتک بیشتر، قدرت تحمل بار بیشتری نسبت به نوع استاندارد داشته که البته از سرعت چرخشی کمتری نیز برخوردارند.
در موارد دیگر نیز که بعنوان مثال سرعت پایین و یا دقت خیلی زیاد مورد نیاز نباشد، می توان به جای واشرهای محفظه و شافت از واشرهای شیاردار raceway washers یا واشرهای کفی thrust washers استفاده نمود.
در بعضی از سریهای این نوع برینگها می توان با استفاده از یک واشر میانی Intermediate washer و دو سری قفسه با غلتک، رولبرینگ را به صورت دو طرفه (جهت تحمل بر محوری از دو طرف) تبدیل نمود.
در این رولبرینگ ها هیچ گونه ناهمراستایی مجاز نیست. قفسه آنها نیز عموماً از جنس آلیاژهای سبک، برنج و در بعضی موارد فیبری است که در این حالت برینگ تا دمای ۱۲۰ºc کارکرد دارد.
در مورد قسمت هایی از ماشین که با رولبرینگ در تماس هستند components Associated نکاتی نظیر دارا بودن زاویه صحیح نسبت به محور شافت و یکنواخت بودن (پله ای نبودن) اهمیت خاص دارد.
اگر از واشرهای خودبرینگ استفاده نشود، سختی سطحی که قفسه ها غلتک ها روی آن قرار می گیرند باید بین ۵۸ HRC الی ۶۴ HRC بوده و ناهمواری سطحی نیز حداکثر تا m µ۰٫۲ باشد. (Ra<0.2 m).
بار حداقل Minimum load
حداقل باری که همیشه باید به رولبرینگ اعمال شود تا از بروز مسائلی نظیر سرخوردن غلتک ها بر روی شیار خود اجتناب شود از این رابطه بدست می آید:
حداقل بار محوری، نیوتن Fam=N
ضریب بار حداقل که در جداول مشخصات رولبرینگ ارائه می شود A=
سرعت دورانی، n=r/min
بار دینامیکی معادل بر روی رولبرینگ Equivalent dynamic bearing load
Fa نیروی محوری است P=Fa
بار استاتیکی معادل بر روی رولبرینگ Equivalent static bearing load
Fa نیروی محوری است Po=Fa


یک نظر بدهید

تلفن: 8842 8832

فکس: 8862 8832

تالار گفتمان صنعتی

شرکت پترو کاسپین sign up form


Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur excepteur sint occaecat cupidatat non

شرکت پترو کاسپینlogin form