ورود به صفحه اصلی سایت  ارتباط با ما  بلاگ اطلاع رسانی شرکت پترو کاسپین  اخبار شرکت پترو کاسپین  دانشنامه اطلاعات عمومی شرکت پتروکاسپین   دانلود کاتالوگ پترو کاسپین   لیست قیمت محصولات پترو کاسپین   فرم استخدام در شرکت پترو کاسپین   درباره شرکت پترو کاسپین
English فارسی Türk العربية Russian Çin
تماس با ما
8842 8832

تعمیر و نگهداری گیربکس

۱- انتخاب گیربکس در اندازه متناسب با کار: تحلیل های شکست نشان می دهد که انتخاب گیربکس جهت کاربردی اشتباه یا انتخاب گیربکس با اندازه کوچکتر از آنچه نیاز بوده منجر به خساراتی سنگین می شود.
 

۲- انبارش. حفاظت از سرمایه خود را با ایجاد محیط مناسب فراهم آورید. محیط انبار می بایست شرایط زیر را داشته باشد:

• خشک
• رطوبت کم
• تغییرات دمایی کم
• اتمسفر بدون خورندگی

۳- تراز نمودن. توصیه اکید می گردد زمان کافی جهت تراز نمودن گیربکس در ورودی و خروجی صرف نمایید.

۴- نصب.
• اطمینان از صلب بودن فونداسیون.
 
• استفاده از پیچ های نصب مناسب.
• از “soft-foot” اجتناب نمایید. این عبارت برای فریم هایی که دچار اعوجاج و تغییر شکل شده اند بکار می رود. اعوجاج در فریم هنگامی حادث می گردد که یک پایه ماشین در ارتفاعی غیر از پایه های دیگر باشد. معمولا هنگامی اتفاق می افتد که پایه آغشته به لایه ای روغن و یا غیره باشد. این باعث می شود تمام پایه ماشین بر روی تکیه گاه قرار نگیرد. عوارض این پدیده شبیه لقی پایه و ماهمترازی می باشد.

۵- افزودن روغن. روغن مناسب عاملی مهم در طول عمر گیربکس می باشد.

• آگاهی از نوع و درجه مناسب روغن
• آگاهی از دمای کاری و محیط
• آگاهی از سطح مناسب روغن در حالات نصب متفاوت.
• درخواست سیستم روغنکاری متناسب با نیاز، درخواست مشاوره از شرکت تولید کننده در صورت نداشتن اطلاعات کافی.
• آگاهی از میزان پر شدن گیربکس از روغن در کارخانه با توجه به حالت نصب نگاشته شده بر روی پلاک.
• آگاهی از نیاز به روغن با درجه لزجت (viscosity) متمایز در زمستان و تابستان.

۶- تعویض روغن. توجه به فاصله زمانی تعویض. برای مثال:

• اولین تعویض: بعد از ۵۰۰ ساعت یا شش ماه کارکرد.

• دومین تعویض: بعد از ۲۵۰۰ ساعت یا شش ماه کاری.
• سومین تعویض: در صورتیکه دمای کاری بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد بعد از ۲۵۰۰ ساعت یا شش ماه و اگر دما کمتر از ۷۰ درجه سانتیگراد باشد بعد از ۵۰۰۰ ساعت یا شش ماه کارکرد.

۷- نظارت بر لزجت روغن:

• لزجت نامناسب روغن به ساییدگی سطوح منجر می گردد. این موجب آسیب به دنده و بیرینگ می شود. همچنین می تواند منجر به برداشته شدن سطح چرخدنده گردد.

• محیط با دمای مناسب و خشک. (اثر رطوبت بر چرخدنده در شکل زیر دیده می شود.)

۸- معاینه گیربکس

• بررسی دما

• بررسی ارتعاش

• بررسی سر و صدا

۹- برنامه تعمیر و نگهداری.

• یک برنامه تحلیل روغن می تواند به:
   افزایش زمان تعویض روغن بیانجامد.
   هزینه ها را کاهش دهد.
   از شکست ها جلوگیری نماید.
برای مثال:
 ۵۰۰۰ ساعت = ۸ ماه در ۶ روز هفته، دائم کار
۲۵۰۰ ساعت = ۴ ماه در ۶ روز هفته، دائم کار
توصیه های ابتدایی:
• نمونه برداری متناوب یکبار در هر ماه.
• مطالعه استاندارد ANSI/AGMA 9005-E02
• اعتماد به توصیه آزمایشگاه، اگر به نمونه خود اعتماد دارید.

۱۰- وجود تعهد کاری در پرسنل.

     این امر باعث انجام دقیق وظایف می گردد. بدین ترتیب امکان بروز خطا به حداقل می رسد.
نویسنده : رضا اثباتی
منبع :فن آور تهران

 

کلمات کلیدی : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

یک نظر بدهید

تلفن: 8842 8832

فکس: 8862 8832

تالار گفتمان صنعتی

شرکت پترو کاسپین sign up form


Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur excepteur sint occaecat cupidatat non

شرکت پترو کاسپینlogin form